thomas cup 2

kalau nak ikot kan malas aku nak buat entry ni, buat sakit hati aku je. memang dah agak yang malaysia tak leh nak beat china. aku semalam tengok game dato' lee chong wei vs lin dan je. 1st set tengok macam ada harapan nak menang walau pun kalah, tapi kalah nye tak da la beza jauh sangat mata. teringin plak nak tengok set ke dua, kot2 kebangkitan chong wei. nyata tanggapan aku mengecewakan.

chong wei dah kalah, aku terus dah malas nak tengok next game. tau2 memang sume next game malaysia kalah. sakit hati gak la, tapi lagi sakit hati tengok TV and malaysia kalah. sebab tu aku malas nak tengok TV, kurang sket sakit hati nye.

papepun, dua2 orang pemain no 1 ngan no 2 dunia tu memang bermain ngan kelas yang tersendiri and style. dengan perang psychology dan ego yang dua2 tunjuk memang betul2 menunjukkan yang diorang jagoh dunia yang tiada tandingan. untuk pasukan malaysia, thomas cup next time still ada lagi, so tingkatkan usaha berlipat kali ganda kalau rasa nak menang cup tu. jangan asyik nak menang semangat tinggi je k.

selamat tinggal thomas and uber cup

2 comments:

Mrs. Simplicity said...

masa aku tgk game ni. aku tgk dlm keadaan yg amat tenang. tu yg tak pressure sgt bila kalah. silap nye team malaysia semangat juang tak tinggi mcm china.

lamkasorous said...

memang pun, ak xleh kalo tngk yg 1st kalah je mmg lomah dh ak nk tngk yg laen, kalo cina maen, bg la bulu tangkis celah mn pun diorng akn usaha ambik, tapi kalo malaysia sume malas, kalo x smpi sket je dh xnk ambik...

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh