hari pertama di teluk dalam resort

sampai je bilik, macam biasa la siap2 kan diri pape yang patot, solat mandi2 sume, then masing2 rehatkan diri. 1st impression teluk dalam ni bleh tahan la dari segi service nye. bangunan ngn chalet2 yang ada sume guna style traditional melayu dan tradisi perak. disebabkan teluk dalam resort ni agak ceruk dan jauh dari pekan, so falities memang sume ada la kat dalam resort tu sendiri. nak plak satu resort tu memang penuh, so hapening gak la.

kitorang sampai petang. disebab kan resort ni jauh dari pekan. mak aku plan petang tu nak pegi pekan, nak beli barang makan sket untuk dinner. kalo kitorang nak kuar makan malam pun bukan nye ada kenderaan pun nak pergi pekan. nek teksi pun pegi balik dah rm40. so masak sendiri sudah, lagi menjimatkan.

pekan yang paling dekat nye, kat teluk nipah. yang ikot mak aku, aku, kembo aku, ina ngan yan. cadang nak pegi pekan ikot persisir pantai je sebab tanya pekerja kat situ kate bleh je kalo nak pegi pekan ikot pantai. tapi petang tu air tengah pasang n pantai sket pun tak nampak. aku dah rasa macam dah tak da pantai dah resort tu sebab memang betul2 air pasang sampai ke tebing. nak tak nak kena gak la pergi nek teksi.

pekan teluk nipah

teksi pangkor

dah setel sume beli barang. disebabkan dok resort tu tak leh nak buat pape, so petang tu aku ngn adik2 aku n anak buah aku pegi mandi swimming pool je la. anak buah aku sorang je yang pegi mandi, rania ayesya tu. yang rihana adelia tak leh nak mandi swimming pool lagi sebab tulang belakang tak cukup kuat lagi kan, so dia tengok je la akak dia mandi.

jalan2 petang

nia baru nak warming up

ada fountain plak kat swimming pool ni

sebelum perlumbaan bermula

nia dah setel





~to be continue~

7 comments:

Nur said...

oo..xde sediakan makanan ke?

ape ending kisah perlumbaan tu? sape menang? haha

Mrs. Simplicity said...

40 hengget? gile mahal! ooo kalau ada nmpk persisir pantai nye bole la jalan eh. baru aku tau ni. tp kalau kita dok kat teluk nipah mmg ak best la sebab too crowded & pantai pun open je.

Mrs. Simplicity said...

nabihah : suami akak la yg menang! :D

lamkasorous said...

biha : kisah sape menang tidak ditulis sebab diriku kalah... heheh.
kat situ cafe ada je, tapi tau la kalo nak makan kat resort tu kn mahal, cukop la sekadar break1st..

nayville : ye la, kalau g ngan family, teluk dalam tu memang ok la. kalau g ngn member2 teluk nipah dah ok dah sbb sume aktiviti dekat je kat situ n besa mmg sume benda nak try...

Nur said...

kak alya: haha..patut la akmal xbgtaw result nye..hahah..

akmal : kalah? ahha..xpe xpe...nanti cuba lagi ye :)

kat ganu agak2 tido hotel ke ape? (demand) haha..kalo ade swimmg pool..bole cuba lagi kat situ eh! haha

lamkasorous said...

biha : mn la ak tau tido hotel ke x, jngn tdo asrama sekolah dah la, mau dan2 tu ak blk perak. lg pn mcm x brbaloi pg 2 hr 1 mlm je... hehe

Nur said...

agak la kan..ak pon xnak tido asrama... mau ak suh mak ak cari hotel terdekat ...haha..

amboi ~ ko ni demand jugak ye.. ko kalo tido asrama xpe lagi..jgn ak..hahah... ak ni cekadak byk...hahah..

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh