hari kedua di teluk dalam resort

lepas aku lepak pantai, aku pegi breakfirst. satu umah bleh dapat 4 baucer breakfirst ngan bleh add on 2 person lagi. yang pegi nye, aku, ayah, kak ngah, abang wan, nia, ina ngan enal. baby tidak dikire sekali. makanan nye bleh tahan la, tapi kurang variety. yang buat best nye open air n cafe nye kat tepi laut. so nyaman je la kitorang makan.

bungalow kitorang

by the way ni no umah kitorang

rihana adelia teruja sambil menghirup udara segar

on thier way for break da fast

nia khusyuk gile minum

Mr. Lamka

view from cafe

few of our meal

dah setel makan sume, kami plan nak mandi pantai. memandang kan air kat pantai pun dah surut dan pantai nye semakin menyerlah, lagi excited la family aku nak pegi mandi pantai. yang tak mandi mak aku sorang je, tu pun sebab nak jaga rihana adelia. mak ayah nye excited lebih sangat nak mandi pantai sampai lupe kat anak kecik dia sorang tu. macam besa la kalau dah mandi pantai aktiviti standard berenang, main air ngan timbus orang dalam pasir. yang jadi mangsa timbus nye adalah adik aku ina.

nia takot nak turun

pertama kali menjejakkan kaki ke pantai

adel hanya mampu melihat

mak aku tengah jaga adel yang sedang nyenyak tidur

process penimbusan in progress

ok, setel salah satu aktiviti wajib di pantai

nia yang masih belum sebati lagi jiwanye ngan pantai

aktiviti tambahan kami adalah berkayak. adik aku yan yang ye2 sangat nak merasa sebab PLKN pun dia tak dapat. so masa ni je la dia bleh nak merasa berkayak nye. yang pernah berkayak sebelum ni aku, enal ngan kak long aku, abang wan pun tak silap pernah gak kot. tapi kami sume walaupun ada pengalaman hanya sekadar amatur. kayak ni kak long aku yang belanja, rm15 sejam dan dalam masa sejam tu bleh tukar2 orang. so memang sume ambik kesempatan la nak mencuba.

ayah aku dah nak bersara baru nak merasa berkayak, hehe. ni ngan yan

nia plak, umur tak sampai 2 tahun pun lagi dah bleh merasa berkayak

ina was assist by me

mak aku tengok dari bawah pokok je la

lamka n lania bergabung tenaga

dah setel mandi pantai sume ngan kayak, aku, abang wan, enal, yan ngan ina belum puas lagi mandi. kami pun beralih arah ke kolam renang. yang laen2 sume balik bilik nak kemas2 balik. kitorang mandi kolam ni pun takda la lame sangat, agak2 nak dekat ngan time check out, kitorang blah la. then balik bilik, bersih kan diri, kemas2 then check out.

ayah aku sempat lagi mengalas perut ngan maggi sebelum check out

nia sedih dah nak check out

gambar kenangan sebelum meninggalkan bungalow

ok, jom blah!





~to be continue~

4 comments:

Nur said...

mak aiii! entry ni panjang giler...
nasib baik byk pic ..hahha...

kalo x..tertido la ak membaca nye...haha

asal plak yg perempuan ditimbus? bukan lelaki? hoho..

lamkasorous said...

ni second last entry psl pangkor, ak tau kau pun mls nak bace, aku pun mls nk photoscape, so letak je la sume seketul2, seb bek la tenet laju nk upload, kalo x letih gak ak... hehe

ina ditimbus atas kerelaan sendiri... hehehe

Nur said...

haha...bukan malas..excited la~ nak gak taw cite ko kan~ hahah

lamkasorous said...

hahaha, harap kau enjoy membacanye..

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh