ceritera Lamka


salam, cuti dah stat, seminggu dah, ada masa tido, online, makan. nak study jangan harap la, dok kat u pun tak study. so lamkasorous.blogspot.com macam biasa on, time cuti sem je. bila lame dah tak blogging, nak cari modal cite pun susah. tak kan nak cite aku asyik tido makan online je. tapi memang tu je la keje aku pun kalo cuti ni. skang baru nak stat cari cite2 korea yang ada potensi buat aku meleleh yang ada kat umah aku ni, hehe.

dulu penah layan tapi tak habis

aku nak stat pasal study aku sem baru lepas ni. result kalau nak ikot kan unofficial dah kuar, lagi satu subject je tak dapat lagi. komen aku pasal result, agak hampeh walaupun naek dari sem lepas. sem ni aku ada sedikit perubahan dari segi belajar kot. keadaan keliling and somebody tried to turn or change me from nothing to something. thanks to you and for all that keep on support me. walaupun tak berape nak berubah sangat, tapi aku ada gak la kemajuan dari segi belajo tu. pape pun next sem kena tingkatkan lagi perestasi.

sem baru ni adalah sem yang gile2 nye tension, pressure, stress n busy sangat. memang la student tak lari dari sume benda ni, tapi sem lepas memang laen macam sket. sem lepas la paling banyak habis kertas dok sibuk nak siap kan report sana sini, baik A4 kosong or test pad. ada la berbundle2 habis. sampai study week pun dok sibuk menyiapkan report and project lagi. kalo sem sebelum ni, seminggu b4 study week dah pikir nak bejalan ke mana. sem baru lepas ni harapan la nak pikir jalan2 sume.

ganbatte kudasai!!

sem depan dah tak da subject amalan teknologi logi. memang budak2 logi sedih gile la xda subjek ni. yela, subjek ni je la pun nak skor A nye, kalo tak, nak harap termo??? dinamik??? bendalir??? harapan la. time subjek ni la buat keje same2, lecturer pun dah macam abang ngan ayah je. conform rindu gile la kat en. daud, en. farid, en. hanis, pak winardi dan tak dilupekan juga bapak angkat aku bak kate budak2 logi en. sood, hehe. dah tak merasa la nak pegang boiler, turbine, condenser n benda alah yang same waktu ngan nye. yang paling penting subjek ni la yang bleh kan grup logi aku buat lawatan pertama kat uthm ni. walaupun dekat je pegi lawatan haritu, tapi still enjoy. lepas ni haram la nak pegi lawatan. bendalir nak lawatan ape nye, auto cad lagi la, memang aku tak nampak la aura lawatan kat subjek2 yang akan datang ni. pape pun untuk budak2 logi, perjuangan logi harus diteruskan n thanks a lot to all our beloved lecturer n instructor for being such a gread teacher for us.

kenangan terindah bersama plant's crew

ok, stop cite pasal study. sem lepas memang banyak terperuk kat batu pahat je am nye, kat taman kelisa khusus nye. siyesly sem lepas tak banyak berjalan langsung. nak kate tengok wayang ada gak la, tapi aku rasa 2 kali je kot, bowling memang tak da langsung aku sentuh sem lepas, karoke pun jarang2. banding kan ngan sem sebelum nye memang pantang bosan je bejalan, tapi sem lepas bukan tak nak, memang tak berkesempatan ngan kerje yang melambak2 gile. ada gak la member2 aku pegi air terjun time awal study week. tapi pergi pun bukan nye ada aku, bikin gua panas je bak kate cik dayah.

aktiviti luar sem lepas:
  • kuar g bp tengok avatar, time ni awal sem bleh la enjoy sket.
  • pegi umah ecah kat kota tinggi sebab nenek dia meninggal kan, in a way g jb sekali (macam2 dugaan time ni) hehe
  • jb sekali lagi, akak adek kawen, sekali pegi danga bay n lepak rumah fahmi (1st time g umah orng hidang makanan bungkus) nway really enjoy the meal... heheh
  • kalo g bp n kluang hantor member balik kampung tu agak selalu la.
  • pastu ada la gi bp tengok cite ape ntah, percy jackson kot, adnan sempit, iron man (bleh tahan banyak gak aku tengok wayang) tapi sem sebelum ni lagi gile2 banyak!
  • kalo bowling memang tak pernah, karoke la ada sekali dua, tu pun aku yang ajak sebab memang time tu gile2 nye tension.
  • last sekali air terjun gunung lumut la sampai sesat barat kitorang ikot instruction member aku ecah. dah pergi sebelum ni pun tak bape ingat jalan lagi.
  • then here i come home sweet home, sri al- faizin, (umah aku ni)
kalu dok kat u ngan member tak kire la sekepala ke tak sekepala ke. macam mana baek pun hubungan mesti ada konflik gak sket2. kalo sem sebelum ni satu sem kecoh pasal kes budak2 pempuan kelas kitorng gadoh. jenuh gak la nak setel sebab sume dingin n masing2 ego tinggi. seb bek la sem ni ok je diorang. sem ni plak yang aku nampak konflik kat budak2 auto ( sory to say bout diz) diorang sem ni memang pressure sangat2 ngan projek yang melambak2, aku pun sebenarnya tak bape nak peham sebab pe konflik diorang ni. nak cite lebih2 pun tak bleh sebab aku bukan kat situasi diorang. tapi alhamdulillah la sebelum habis sem dah ok n hapy je tengok antara diorang. kalo bleh next time kalo ad konflik setel ngan bek2, nak konflik buat ape. at last orang yang kite tak puas hati tu gak yang kite nak mintak tolong. so berbaek2 la lepas ni all da time.

aku sangat bersyukur budak2 logi tak da pape masalah. tak tau la kalo ada pape masalah yang aku tak tau. setakat yang aku nampak sem lepas memang tak da la. juz aku dapat merasakan yang ada orang tak bekenan aku rapat ngan si en sood tu. yela kalo time boiler or logi je aku yang ye2 tanye itu ini, mana orang tak meluat n menyampah, kalo aku pun aku menyampah. hehe, tapi nak buat macam mana, dah aku tak tau sangat pasal boiler tu, aku nak tau sebab benda baru. tu yang ye2 aku tanye macam2 kat sood tu. aku gak la yang buat si sood tu daripada dulu dia asyik muke ketat je, kena penangan aku baru la reti senyum n bergurau sket. tapi still ada muke ketat dia tu. pape pun diorng tak puas hati, aku paham n aku bleh detect n time by time aku bagi la plak diorang dok depan tanye pape yang diorang nak tanya ngn si sood tu. so tak da la konflik dalaman sangat sebab masing2 paham kan.

vs


hampir sume kelas aku, bukan hampir, memang sume orang dah tau aku ada kembo kat uthm tu, termasuk la lecturer2 aku. memang sejak dari sem satu lagi ada je benda2 lucu pasal tersalah tego orang antara aku ngn kembo aku. actuly dah lali dah benda2 macam ni sejak dari sekolah rendah lagi. tapi masuk u ni lagi kalakor la rase kalo orang anggap aku ainal n orang anggap ainal tu akmal. bnyak cite bab2 tersalah orang ni. tapi yang paling best sekali, ni bukan tersalah orang tapi pasal ainal buat kejutan dalam kelas aku. kelas puan sri yulis, dia ni ajar aku dinamik, dia ajar ainal mekanik mesin. hari tu ada presentation. lepas kelas dinamik aku tu kelas ainal. kitorang time tu ada presentation, memang terlebih masa la. kelas ainal stat pukul 6, stat pukul 6 tu ada satu je lagi grup nak present. time tu member ainal si amir la buat kejutan dulu. ingat kan kelas dia, pada hal kitorang tak habis klas lagi, amir ni pun buat bodoh je men masuk kelas siap duduk lagi. ape lagi, budak kelas aku usya pelek la kat dia. mau dia pending kejap. last2 segan dia blah. dan benda yang sama jadi kat ainal, seb bek la si ainal ni masuk takat kat depan je, tak duduk lagi, budak2 aku nampak je muke ainal masuk, sume ape lagi "ainal2!", "kembo mal wei!", aku dah segan gile dah time tu, si lecturer aku puan sri yulis dah guling2 dah gelak n same la ngan member2 aku yang laen sampai kat lantai pun ada guling2 gelak teruja sangat tengok kemunculan ainal dalam kelas. aku tak tau la kesah sem depan macam mana. setakat ni memang ainal muncul dalam kelas ni la paling klakor sekali. dah la kantoi ngan sume orang. aku layan kan aje.

akmal vs ainal
(kepada warga UTHM, harap2 tak tersilap orang lagi lepas ni ye)

setahun aku n the geng dok kolej kediaman kelisa jaya. memang kolej ni the best n terbaek la. macam2 ada, macam2 tu tak berape nak macam2 sangat la, ada TV ngn mesin basuh kat setiap rumah je pun yang lebih nye kolej ni. sem depan aku bakal dok umah sewa, bleh tahan gak la kelengkapan umah sewa aku nanti, sangat lengkap kemudahan yang ada untuk setiap student yang menyewa. harga agak mahal tapi still berbaloi ngan kemudahan yang ada kalo nak bandingkan ngan umah sewa yang laen kosong je kan. sem depan gak kitorang budak2 DDT split, geng2 umah kelisa aku skang ni pindah umah sewa and the rest still stay taman kelisa. papepun aku harap dok jauh macam mana pun, bonding kitorang akan still or brtambah2 kuat lagi banding ngan sem2 lepas.

kenangan kat taman kelisa ni sangat2 banyak. dok kelisa ni la baru aku betul2 kenal perangai sume member2 DDT aku. terutama budak2 1st intake, ingatkan diorang ni skema gile, dah kenal tu bleh gak masuk ngan diorang ni n sekepala. yang paling best aku ngan geng2 aku berjaya mengubah character inspirasi izra, haha. daripada mamat ni pendiam tahap 'cloud storm rider' sampai aku nek menyampah dengar dia gelak, hahahaha. lorn a.k.a izzat malek pun aku dah mula close ngan dia, bleh buat bergurau. yela, mamat ni dok sorang2 je, so kadang2 aku saje2 la lepak bilik lorn ni sembang2 gurau2 ngan dia. faiz la paling banyak berjasa, kalau aku susah n terdesak dia sentiasa ada tolong aku, terutama time aku sakit nak mati suatu ketika dulu, thanks a lot faiz n hatim. kadang2 gado gak ngan dia, besa la member rapat kalo tak gado bukan member la name nye. amir walaupun kaki bahan orang, tapi aku pelek la dia ni sangat2 la baek, tak penah sket pun aku dengar dia merungut or buat muke kalo kite mintak tolong kat dia. broadband amir paling banyak berjasa sem lepas, kalo la xda broadband amir, tak siap la sume assignment aku. onga ngan wan, kalau xda dua ekor ni, memang umah suram la, siyesly. dalam satu kelas mesti ada budak yang kepala gile2. kelas aku dua orang ni la yang selalu menceriakan kami. nak2 ada pemangkin dari faiz ngan amir, memang berguling2 la gelak kalau buat lawak, aku top up sket2 je. adek rumet aku tahun 1 kat TDI dulu, aku ok ngan dia tapi aku tak tau aku rasa macam ada gap antara aku ngan adek ni, may be aku terlalu abang or dia terlalu adek kot. nway kitorang rapat n ok je. hatim plak kalo nak cite pasal mamat ni memang berjela2 la entry aku ni, hahhaha. aku dok kelisa baru aku tau si hatim ni kaki rungut. bising n hangin je satu badan sepanjang masa. ape yang dia pikir pun aku tak tau. tapi dalam hangin dia tu, dalam hati ada taman, hehe. printer n keta dia sangat berjasa kat budak2 umah ak. membebel hatim pun ada guna nye gak kadang2 walaupun separuh tak leh pakai. awi plak lebih kurang macam room mate dia gak izra. bajet cool je. tapi aku bleh masuk ngan dia ni. dok kelisa la baru aku kenal awi ni sape. kalo tahun 1 dulu bercakap pun stok tanye pasal assignment je. skang ni bleh la kalo nak ajak makan ke hang out mana2 ke. hakim aku agak terkilan la ngan kau. tahun 1 aku banyak gile grup same ngan kau n dulu aku respect gile kat kau sebab kau ni sangat2 rajin, bagi ape keje grup pun setel. tapi stat masuk kelisa memang obvious sangat2 kau makin lame makin menurun dari segi study. harap sem depan kau ulang balik la kegemilangan kau masa tahun 1 dulu. be ih plak all in 1, baik, pandai, gatal, miang sume dia. memang best la member ngan be ih ni. dua orang lagi house mate aku zul ngan daus aku no komen la. the rest budak2 DDT n segelintir budak2 DDM pun sume nye adalah terbaik. tidak lupe juge kepada budak2 DFT, hahaha.

kelisa jaya tetap dihati

happy, pressure and crazy!!


sebenarnye malas aku nak cite pasal benda ni. macam inspirasi kate, tiap2 sem dia ada je pempuan baru yang nak kenal ngan dia tak kire la secara official or coinsident. aku nak cite bab pempuan uthm ni memang takda pun, sebab aku bukan nye melayan pempuan sangat. setakat budak2 pempuan kelas aku je la kot. tu pun yang paling rapat ngan aku ecah selamat. dia banyak gak la tolong aku dalam study aku sume, tak lokek pun walaupun dia ni tak reti nak ngajar orang. hehe. thanks to you la ecah banyak jadi cikgu tusyen aku sem lepas.

then aku rasa takda pape lagi kot yang aku nak cite. aku pun tak tau ape perasaan aku skang yang bakal masuk tahun akhir sem depan. dalam 4 tahun aku belajar lepas SPM, ni 1st time aku menjejakkan kaki ke tahun akhir. dugaan yang aku dapat sebelum masuk tahun akhir kat uthm ni tuhan je yang tau. kalo di kenang kembali, nak nangis aku rase dibuatnye. walaupun sekadar tahun akhir untuk diploma, tapi nikmat yang aku rasa dapat jejak tahun akhir ni, pergh!! puas hati sangat2. harap2 lepas ni aku akan lakukan yang sangat2 terbaik dan tak mengecewakan lagi orang sekeliling aku n dapat grad ngan gemilang nye, amin..... wassalam.......

working on it!!



3 comments:

Mrs. Simplicity said...

panjang nak mampus. dekat sejam aku baca. sambil2 la kan. bukan la kata aku membaca ni lembap. bagus la ko dah nmpk mana ko nak pegi bila dah keje nanti. ko dgn logi tak dpt dipisahkan dah ye. ok la tu. kalau ko sangkut kat uitm tu lagi. mau tumbuh janggut baru nak abis kot. hahaha.. no offense tp betul la kan ade hikmah nye, gempak gak ko ni ye. kagum aku. teruskan.

part ainal tesalah masuk kelas ko tu aku dpt bayangkan cmne situasi nye. aku baca pun da tegelak, kalau org lain tgk lg la gelak nak pengsan. sure ainal buat muka selenga je bila termasuk awal kat kelas tu kan. aku dpt bayangkan dah cmne muka sengal ainal time tuh. hahahah..

ko ltk gmbr member ko berak tu dia tak mara ke? censored gile tu. sabo je la.

ko ni mcm dah ade sumber inspirasi je. dah ade awek ke? malu2 lak nak bagitau, hahaha..

apa pun ingat 1 je, setiap duit yg mak ayah kua tu ko balas dgn keputusan periksa yg baik. tak la cemerlang tp cukup sekadar nak buat mak ayah happy.

sekian komen aku udah mcm entry baru dah aku rasa.

lamkasorous said...

hahahha.... ak pn dh pnt nk type pnjng lebor... so, thanks je la ye..

faizlaster said...

faiz la paling banyak berjasa, kalau aku susah n terdesak dia sentiasa ada tolong aku, terutama time aku sakit nak mati suatu ketika dulu, thanks a lot faiz.


sedo pon...aku sayang mung lom...
~ awal sem depan blanje bisik-bisik r neh...hahaha

muahh!!

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh