jalan2 petang

klong aku balik, kan ke tengah mother's day ni. so klong aku nak beli something untuk mak aku. aku ngan yang laen2 pun tengah bosan tak tau nak buat ape sementara tengah tunggu thomas cup. so bek la kitorang ikot. tak da pegi jauh mana pun. setakat ke parit je. untuk pengetahuan semua parit ngan umah aku 25km. rasa macam jauh, tapi kami kat sini yang dah besa memang parit ni rasa macam dekat sangat. kalo nak yang jauh selalu pegi ipoh or lumut la, dalam 50km lebih. tu pun still rase macam dekat sebab dah biasa sangat pegi kan. so ni la hadiah kami 'adik beradik' tuk mak kami pada tahun ni.

ni la hadiah nye, sebentuk cincin
(sory amal fc aku curi gambo kau, hehe)

ni sesi pilih memilih, peruntukan RM xxx.xx

then ayah aku nak pegi beli hadiah untuk cikgu sekolah dia. mula2 aku ingat kan sempena hari guru ke ape ke. rupe nye cikgu sekolah ayah aku ni maen game yang tukar2 hadiah yang aku selalu gak la maen time sekolah menengah dulu. cikgu pun maen jugak ye game ni, hehe. sangat2 beruntung la sape yang dapat hadiah dari ayah aku ni. ayah aku belikan satu set tea pot kat kilang seramik sebelah ngan UTP. dulu kak ngah aku kawen pun tempah door gift kat kilang ni la. tak lupe juga perkahwinan antara ustaz akill hayy dan wahida pun tempah tempat letak telur kat kilang ni jugak.

singgah sat solat asar kat masjid UTP

tengok paper bila thomas cup stat, hehe.

sesi pilih memilih lagi di kilang seramik

aku belek2 je, kak long pilih tuk wedding dia kot, hehe

our next destination is kilang kopok lekor. mak aku la ye2 yang nak suruh kak long aku rasa kopok lekor yang dibuat dari kilang ni. kalo bleh mak aku suh bawak sket ke kedah, tapi dah dia tak nak. beli untuk umah kitorang je la. kilang ni kat tronoh. tronoh dekat je ngan UTP and kilang seramik tadi. tapi kilang kopok lekor ni ceruk sket, so kena la masuk dalam gile baru la jumpe kilang ni. mak aku kate kopok lekor kat kilang ni lagi sedap dari yang ada kat terengganu. aku pun tak tau la, aku rase besa2 je. lagi pun bukan hari2 aku makan kopok lekor. macam tu je la rase nye aku rase, same je sume, kopok lekor gak.

ni la kopok lekor tronoh

gambar kenangan

dah setel beli kopok lekor sume, nampak plak macam ada pasar malam kat pekan tronoh. aku ngan kak long aku yang dahaga suruh la ayah aku singgah sat. lagi pun nak beli barang dapur gak sket. time ni jam dah nak dekat pukul 6.30, ok la, tak da la rush sangat sebab kalau balik pun memang sempat nak tengok thomas cup. tetiba lak ayah aku buat kepala ikot jalan yang memang jauh gak la nak sampai umah. kate nye dia nak tengok progress MRSM sri iskandar yang dah siap 70%. bukan ayah aku kontraktor pun yang ye2 nak pantau2 progress ke ape ke. perasaan time ni dah inagt thomas cup je, memang menyirap gak la yang ayah aku bawak ikot jalan jauh ni. cari punye cari tak jumpe2 sekolah nye. lagi la hangin kitorang, dah la nak dekat pukul 7. singgah umah opah aku sat, balik umah then terus ngadap thomas cup malaysia vs china.

last sekali b4 balik, berpasar malam

2 comments:

Mrs. Simplicity said...

hadiah adik beradik ye, korang bayar ke? dah bape tahun tak bayar nih. gmbr semua sama mcm ina nye. nasib cite nye lain.

hahaha tu la, aku ingat dia cari door gift untuk kawen dia. amin!!!

lamkasorous said...

btl la hadiah adik bradik, gmbr mmg ak curi dr ina ny blog, nk edit x reti... hehhe

mmg dia dh stat svey la tu, tp tkot dia bg book mark je nnti kalo dia kawen, hahhahah

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh