kejadian bersama receptionist


sampai2 je kat receptionist, kami2 yang baru sampai dihidangkan segelas air ape pun aku tak tau, sirap limau campur guava kot. time nak check in bilik, tetiba ada sedikit kekecohan antara family aku ngn receptionist tu. kami kan total 9 orang plus anak buah aku lagi 2 orang, so sume sekali 11 orang. bilik yang available ada satu umah yang bleh muat 4 orang dan paling max bleh masuk pun 6 orang. so pekerja tu suh kitorang check in umah ni ngan satu lagi bilik disebabkan kami yang terlalu ramai. kitorang tanya la xleh ke nak sumbat sume sekali satu umah tu. dia kate memang tak bleh, tu memang polisi la peraturan ntah hape2 lagi ntah.

time ni yang ada aku, kak ngah ngan ayah aku. ayah aku ok je kalo nak check in 2 bilik, tapi kak ngah aku berkeras gak nak satu bilik je. time ni memang dah agak tegang la. kalau ikot kan ayah aku dah nak bayarkan bilik satu lagi tu dan recipt dah siap tulis dah pun. last2 kitorang satu family pakat kate kat pekerja tu check in satu umah je. pekerja tu pun dah musykil dah, dia gtao la max bleh muat 6 orang n dia tanya yang laen nak tido mana. kak ngah aku ngan selamber nye cakap yang laen terpaksa balik la kalau tak leh nak sumbatkan sume orang dalam satu umah. pada hal, sumbat gak sume satu umah tu, hehe.

then pekerja tu gertak gak la kate security selalu round tengok kita ikot polisi diorang ke tak. tapi kitorang peduli ape, radah je la. tapi dalam hati cuak gak kalau betul2 security dia datang cek, hehe. 1st time la kejadian seumpama ni jadi kat kitorang. pastu masuk umah sume siap2 tutup langsir takot la kot2 betul2 security datang cek ke ape kan, naya gak kitorang nanti. tapi tengok macam tak da je. kalau nak ikot kan pengalaman kami yang lepas2 memang bleh je kalau kite nak sumbat brape ramai pun, hak kite dan kite yang bayar.

by the way kak ngah aku berkeras sangat nak satu umah tu sebab dia on duty gak tolong survey tempat tuk family day compony dia, so bleh claim la. kalo sampai dua bilik, family kak ngah aku pun 4 orang je, nak tempah sampai dua bilik buat ape, mau kena jawab ngan boss dia nanti.

welcome to teluk dalam resort

kak ngah ngan ayah aku sebelum check in

ni dah macam menara yang melambangkan teluk dalam resort

swimming pool yang bleh tahan la besar nye

time ni tengah ada preparation untuk majlis perkahwinan kot





~to be continue~

3 comments:

Nur said...

hahah...bagus2..name pon bercuti..mesti lah nak bersama semua~ xkan nak pisah2 kan...

haha..sumbat je! sumbat selagi boleh...hahah

Mrs. Simplicity said...

wei, ko ni banyak sgt silap info la. bukan takleh sewa 2 chalet. masalah nye 1 lagi chalet tu jauh nak mampus. bukan la bercuti bersama namanye tu. tak kisah pun kalau nak sewa extra chalet kalau dapat sebelah2.

lamkasorous said...

biha : setakat ni memang g mn2 besa mmg sewa 2 atau 3 bilik, tapi dakat2 la, kali dapat yg jauh sp yg nak...

nayville : aku tau la, yg aku type ni pun kau malas nak bace, xkan aku nak detail kn lagi psl chalet jauh tu, mau 2 3 perenggan lagi, kau yg tau diam2 sudah... hehehe

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh