final AF8

semalam berlangsung nye final Akademi Fantasia 8, dan juara nye sedia maklum shahir. 1st time orang kampung aku PERAK menang AF. kalo nak ikot kan memang aku dah tak layan AF ni, tapi disebabkan kak ngah n adik2 aku ye2 bangga sangat ngan finalis AF Shahir tu, tu yg layan kan je. semalam, bukan setakat family aku je yang tengok. kebetulan mak nyah, ayah ngah n opah aku datang umah. diorang pun join sekali tengok AF ni.

semua tengok dengan penuh khusyuk dan tawaduk

by the way si shahir ni senior adik aku masa sekolah kat SMKA slim river. mngikut cite adik aku, si shahir ni memang top la kat skolah dia dulu. mana tak top nye, ngn ada rupe, pastu selalu masuk pertandingan nasyid, tilawah Al-Quran, berzanji, hafazan sume dia masuk la. mana saham dia tak tinggi. dengar cite gak, top sangat si shahir ni sampai ada cikgu sekolah pun minat kat dia, punye penangan shahir.

last2 masuk gak AF, jadi juara lak tu. aura dia ni aku tengok lebih kurang macam mawi masa AF3 dulu. tapi beza antara diorang yang aku nampak, si shahir ni pandai sket la dari segi education. harap2 si shahir ni tak tenggelam atau hanyut dalam dunia yang dia pilih ni dan akan terus diterima ramai selama yang mungkin.

performance yang aku tengok full nye si shahir ni je la. yang laen tengok gitu2 je. komen aku pasal nyanyian dia ni. he deserved to win la. lagu baru yang dia dapat pun bleh tahan best gak. dah rezeki dia nak menang nak buat macam mana. macam mawi dulu gak la, kuar ke kena tendang macam mana pun tapi kalo dah rezeki tu memang tak kemana. lepas ni, kalo tak puas menang AF, try la plak program imam muda kat astro oasis. conform bleh menang gak. so, good luck to shahir in future.

ni la juara AF8 shahir, oghang PAY-ROCK!!!

2 comments:

Mrs. Simplicity said...

ko tlg la jgn samakan shahir dgn mawi ok. shahir best, mawi tak best! hahaha..

kemain khusyuk memasing tgk a.f tu. dah macam tunggu keputusan pilihanraya lak.

lamkasorous said...

ak x same kan la, banding kan je, ak kan sk menganalisis... hehe, kopok lekor tu pun sebenar ny tok ktorng mkn mlm, dh opah sume dtng, trus bwk dpn la smbil tngk AF.... heheh

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh