umah kawen bos dan smka slim river

semalam aku ngan family ada jemputan kenduri kawen umah bos ayah aku iaitu pegawai pelajaran daerah manjung. umah nye kat hutan melintang, kalo dari umah kitorang dalam sejam setengah gak la baru sampai, lagi beberapa kilometer dah bleh sampai sabak bernam selangor. dah jauh tu, paham2 je la kena bertolak awal. seperti biasa perangai ayah aku, kalo kite kate pukul 9.30 btolak, maka pukul 9.30 tu la baru nak ambik towel pegi siap2. jadinya kami bertolak pukul 10.30 dari umah.

kalo nak ikot kan aku dapat gak invitation dari member aku khai pada hari yang sama. umah dia buat kenduri tahlil arwah ayahanda nya ngan kenduri doa selamat sepupu nye yang selamat dikhatankan baru2 ni. aku mintak maap la khai tak dapat nak pegi umah kau. next time kau roger aku ye. plan nak je aku saje singgah jap usya2 pape yang ptot pastu blah terus. tapi aku bangun pun agak kelewatan n ngan nak rush pegi hutan melintang nye. so aku tak pegi.

cite umah orang kawen tadi. kami sampai umah bos ayah aku tu dalam pukul 12 tengah hari. memang pick hour la tyme tu n agak ramai orang yang datang nye. maklum la bos, memang ramai la orang2 bawahan lapor diri kat kenduri tu. untung2 bleh dapat cemerlang tahun depan, hehe. kalo tanya aku meriah ke tak, secara jujur kenduri kawen kak ngah aku lagi hapening, seriously, (nayville jangan nak bangga lebih2) . makanan nye nasi minyak (tak rasa benda), rendang daging (bleh tahan sedap), udang masak sambal (aku tak makan), ayam goreng (kecut dan kecik), buah oren (tak cukup) n air guava (sedikit tawar). ni je la makanan nye, aku inagt kan umah pegawai pelajaran daerah ni bleh la merasa macam2 desert, cendol ke, ABC ke, sate ke, kambing golek or yang same waktu ngan nye. tapi hanya limau je yang dia bagi. tu pun cukup2 makan je.

dah setel sume ape lagi, kami pun blah la. orang keliling ramai yang berdiri n tak makan lagi. so kami bagi laluan la kat diorang makan plak. tapi memang tak dinafikan yang agak ramai la yang datang. tak tau may be kitorang sampai time orang tengah ramai ke ape. beberapa vip pun ada gak yang datang macam orang2 atasan dari JPN perak. tapi mb perak dr. zambri tak plak aku nampak.

bos! sane camera nye....

haa! sengeh sume....

penuh sampai ke hujung kemah tu

gambo sekeping b4 blah, hehe.

dari hutan melintang, kami pegi slim river plak nak tengok adik aku yan yang tengah exam spm skang ni. dia tinggal lagi dua paper je, rabu ni last, pastu melepak je la dok umah. aku sepanjang perjalanan nak pegi slim river tu aku tido je. yang aku tau ayah aku pegi slim ikot sabak bernam, tembus behrang pastu sampai la smka slim river tu. aku sedar2 je dah sampai. walaupun aku tido tapi aku rase macam lame je nak sampai nye kalo ikot sabak bernam banding ngan ikot bidor. janji selamat sampai. sampai2 kitorang bagi bekal yang bawak dari umah, yan yang melantak sorang2, yang laen kan dah makan sume n kalo makan pun, makan buah limau je la. pastu tanya2 pape yang patot kat yan macam mana exam sume then kami pun gerak balik. sampai umah dekat2 pukul 7 gak kalo tak silap aku.

muke aku pun layu dah

3 comments:

Mrs. Simplicity said...

aku tak bangga pun. korang la patut bangga sebab korang tulang belakang kenduri kawen aku. hehehe...

gmbr pengantin nye mana? gmbr yan nye mana?

Mrs. Simplicity said...

klong kawen esok kite buat la menu2 yg ko berangan kan tu. kambing golek tu cam menarik je!

lamkasorous said...

sampai awal sngt, pengantin pun x dtng lg, ni blog aku, gmbo aku je la ad, kalo ad gmbo dia nnti brt plak page blog aku ni.... hahahhaha

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh