sea food

pagi tadi baru je nak sambung tido, tetiba pekerja kantin sekolah ayah aku datang. besa kalo dia ni datang mesti bawak udang yang kalo makan setahun pun belum tentu habis. kali ni pekerja ayah aku tu bawak udang gak, tapi plus sotong, ikan beso ntah ape name nye ngan siakap kalo tak silap aku. aku dengan tak mandi lagi pagi2 dah kena siang ikan2 tu sume. gile besar ikan ngan sotong nye, besar maksudnye ayah aku tak penah beli la ikan ngan sotong sebesar tu tok makan kami satu family. ni ikan ngan sotong nye mcm dah bleh buat mini kenduri kot.

bukan semua sea food tu kami ambik, kalo ambik sume alamatnye kena beli peti sejuk baru la, banyak gile kot. separuh dari sea food tu bagi kat orang. macam mak yong ngan opah aku kitorang bagi sebungkus udang, sotong n separuh ikan beso tu. pastu kerabat2 kat area umah opah aku kitorang juz bagi udang sebungkus satu family.

tapi dalam banyak2 sea food yang dapat tadi, aku juz bleh makan ikan je, yang laen2 aku hanya mampu melihat n tolong siang. kalo la udang ngan sotong tu ayam, alangkah bahagia nye hidup. hari2 aku bleh melantak, hehe. aku takleh makan udang, ketam ngan sotong, kalo sotong tu bleh la sket2, tapi kalo udang ngan ketam memang tekak aku ni dah black list kan siap2. kalo makan gak alamatnye bibir aku ni jadi macam bibir angelina jolie kuasa dua kot.

last sekali aku nak ucap terima kasih la kat pekerja kantin sekolah ayah aku tu yang baik hati hadiah kan kami sekeluarga sea food yang sangat banyak tu. next tyme hantar bnyak lagi ye n kalo bleh hantar la pari ke, patin ke, bleh la aku makan, hehe.

ni sume sea food tadi, tak termasuk udang satu kotak


haa! besar gile ikan nye


ni sotong lak


nak tengok propotion ikan ngan aku je


udang peti sejuk pertama


udang peti sejuk kedua



2 comments:

Mrs. Simplicity said...

gila melampua stok yg dapat kali ni. ikan2 tu da lagi tinggi dari nia aku tgk! nak weh!

lamkasorous said...

balik la kalo kau nak, udang tu tak terlarat nak makan nye...

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh