sekolah kluster

kalo nak ikot kan entry kali ni aku nak cite pasal umah orang kawen semalam. aku, ainal ngan ayah aku je yang pegi, ina kena jaga umah sebab mak aku nak balik dari grik. tapi pasal umah orang kawen semalam takda benda yang nak diceritekan sangat pun memandangkan kami adalah tetamu yang terakhir sampai dan sume dah nak bungkus balik dah, hehe. camera kalo nak ikot kan bawak je n nak gak la tangkap gambar sekeping dua kat umah orang kawen tu, tapi dah sume macam nak blah, so kami pun makan saje la, then kami pun blah.

so ape guna bawak camera??? ayah aku yang ye2 sangat nak bawak camera sebenarnya, ingat kan nak tangkap gambar la kat umah orang kawen tu. tapi sebenarnya nak tangkap gambar pintu pagar sekolah2 yang bakal dan yang dah dapat jenama kluster. kata ayah aku, skolah nye iaitu sekolah kebangsaan ayer tawar dapat peruntukan membina pagar sekolah. so, tu yang ye2 nak survey pagar2 skolah kluster brand tu dengan harapan sekolah ayah aku bleh dapat brand kluster tu la kot.

ape benda sekolah kluster tu??? Sekolah kluster ialah satu jenama yang diberi kepada sekolah yang dikenal pasti cemerlang dalam klusternya daripada aspek pengurusan sekolah dan kemenjadian murid. Pewujudan sekolah kluster bertujuan melonjakkan kecemerlangan sekolah dalam sistem pendidikan Malaysia dan membangun sekolah yang boleh dicontohi oleh sekolah dalam kluster yang sama dan sekolah lain di luar klusternya.
source : http://www.moe.gov.my/webdwibahasa/kluster/

ni kot agaknye kriteria pagar skolah kluster :

SEKOLAH MENENGAH TEKNIK SERI MANJUNG, MANJUNG (FUTURE KLUSTER BRAND SCHOOL)

memang lawa pagar english style ni

visi sekolah adalah wajib ye ditayangkan di pagar sekolah

moto ni kat negeri perak je la ada

signboard skolah yang mengikut piawai

pokok ni antara kriteria ke????

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN AGAMA SULTAN AZLAN SHAH, BOTA (KLUSTER BRAND SCHOOL)

SMKASAS

side view of the wall gate

visi SMKASAS

slogan SMKASAS

kriteria yang laen plak yang may be perlu ada :

post guard bagi mengawal pergerakan keluar masuk student n staff

sket lagi nak masuk skolah pun kena byar tol gamaknye

peraturan standard

ni peraturan yang student skang suke benor langgar

no parking here!

3 comments:

kaizen said...

hebat smka tuh....

lamkasorous said...

kalo nak tau kepada rakan2 uthm, en. hanis adalah ex student SMKASAS tu..

Mrs. Simplicity said...

mcm2 jenis sekolah ada. aku rasa basic nye sume sama je. tak yah nak asing2 kan, buat pening org je.

datang la tgk paga sekolah convent kajang. cantik! :D

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh