skema.....

aku akmal bin anuar sinonim ngn perkataan skema, sebab ape??? for sure kalo zahir nye penampilan aku yang tidak ubah seperti mat belia 4B, sng cite aku dress up macam orang tua la...... kalo nak ikot kan perangai aku, zaman sekolah dulu sangat2 amat la skema, tahap ape pun aku xtau..... tp mmg gile2 la skema, sbagai contoh........ pendiam kot.... bwt keje sndiri je, kalo orng tego aku pun aku bwt bodo je...... kalo nk bercakap ngn pempuan lagi la..... lagi satu aku ni suke usya panas je kt orng yg aku xknl...... kalo bab kapel or adik/ akak/ abang berangkat2 ni x brape nak minat la tyme aku skolah dulu..... sangat2 la anti kat bnda mcm ni xtau la knape, phone pn dulu xda n aku bleh terasa agak menyampah kat sesape yang ad phone tyme sekolah, jngan marah la ye...... aku gtau ape yg terlintas kt hati aku tyme 2..... benda2 yang aku gtao ni pn ad yg aku perasan sndiri n ad gak yang mmbr2 luah kn kat aku...... ni zaman sekolah la..... tapi now amat2 la perbezaan akmal dulu ngan akmal sekarang, tp appearance aku tetap skema, dr segi perangai la kot bnyak berubah....... normal la, remaja yang konon nye melalui zaman remaja..... bnyak bnda nk explore 'kononnye'...... ntah la..... papepun aku tetap x malu menampil kan diri aku yg skema ni..... jadi diri sndiri dah la...... dh skema tu truskan aje keskemaan tu..... nak bwt mcm mn, lg pun bkn berdosa pun kalo jd bdk skema...... 6 billion lebih umat kt bumi ni ad je orng yg senang ngn penampilan aku n ad gak yg x senang, yang tengah2 tu wallahualam......
anyway i am proud for being myself......
hidup lamkous!!!




2 comments:

Mrs. Simplicity said...

skema ke? tak pun! sape ckp ko skema ni? bukan skema la, sengal!

lamkasorous said...

bengong...... waktu mude dulu kale la.....

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh