belajar pakai serban.....

family aku besa waktu solat maghrib ngn isyak kitorng solat jemaah, lately ni aku tetiba rajin nak pakai jubah n serban yang ayah aku beli dari mekah tyme dia naik haji dulu, ayah aku pun lagi la rajin nak pakai serban ni tapi............... kemahiran nya memakai serban masih kurang, nak plak ayah aku nak pakai axactly macam style arwah atuk aku iaitu apak kepada ayah aku la..... ada satu malam ni b4 solat isya, 'mal, macam mana kau pakai serban tu???, meh sini ajar ayah' reaksi aku....... 'hehehehehehehehe' aku gelak sinis, sebab dalam family lelaki, aku sorang je la yang tau macam mana nak ikat serban sebijik macam arwah atuk aku, lupe lak nak bagi tau, arwah atuk aku hj. moktar adalah seorang tuan guru kat kajang selangor dan dia ngan ulama' yang seangkatan ngan nya dulu ada style ikat serban yang tersendiri, tu yang ayah aku ye2 nak ikot jejak langkah apak nya itu, tapi agak pelik cucu yang tak penah tinggal ngan hj. moktar ni lebih tau daripada anak nya sendiri yang bepuluh tahun tinggal bersama....... takpe la, sape nak belajar jom layan gambar2 yang diambil ni......

ni selepas selesai di dan2 oleh mr. lamka, tngk la ayah aku tu, suke benor serban nya dah same ngn arwah apak nye.......

ni last touch up from mr. lamka


ce tunduk sket......


ha.... macam ni...... ni selit kat sini ha......


aku nak gok begambo.... hehehe


so......... macam ni la rupe nye style ikat serban arwah atuk aku

k...... ni b4 nak solat isya, gambo sekeping...... haha







4 comments:

Mrs. Simplicity said...

x lulus lagi ke pak aji kite pakai serban? ish.. camne nih..

lamkasorous said...

2 la pasal..... xpe, practice make perfect....

faizlaster said...

blah r mg....
kat ostel kain plekat pon x penoh pakai....
hahaha

inspirasiizra said...

ooow,,
baru ku tau ko nie alim rupenya,,,

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh