kayak

aku xda klas dh pd hari jumaat, so aku dan rakan2 ku terpaksa melalui 1 hari yang agak bosan sejak jumaat xda klas ni, lpas solat jumaat, lepak2 rehat sat tngk movie pape yg best dlu smpi la pkl 5 petang, mmbr aku usya di luar tingkap dan ternampak sorng minah yg otai dlm arena kayak lalu depan kolej kitorng, 'mal, kayak jom???' aku membalas 'ok, je.... pkl 6 2run la...' pd pukul 6 lebih sket aku, laster ngn adik 2 2run ok berkayak.... sampai depan tasik, 'mn ecah wei???' kami menantikan ecah minah kayak tok ajar kitorng men kayak, dia tngh training ngn geng2 kayak dia..... smpi je ecah kt tebing, aku bersuara 'cah!, mcm mn nk men kayak???' ecah pn membalas 'meh la cni, aku ajar korng, ambk padle, life jacket, ambk itu, ambk ini, bla bla bla'..... dh mcm boss lak minah ni, tp sebab nk blajar men kayak pny pasal, aku ikot je la.... kayak dh menanti kami di tasik, dngn lafaz bismillahirrahmanirrahim, aku pn menaiki kayak untuk kl yg pertama dlm sejarah hidop aku..... cuak dowh!!! starting aku naik kayak yg ad 2 sit, dh rs konfiden sket aku pn mencubakan diri untuk pakai kayak yg 1 sit lak, ternyata kayak yg 1 sit amat mnggerunkan kalo naek, kepada sesapa yg x reti berenang, aku nasihatkan naek yg 2 sit ny, save sket.... acara selingan aku berenang dalam tasik 2, mati2 aku ingat tasik 2 cetek, bla terjun je, ad gak la dlm 2 meter lbh dlm ny..... mmg bleh lmas la kalo jatuh.... aku swim pn sbb nk lpas gian, orng sebok men kayak, aku layan berenang sorng2 smpi la matahari melabuhkan tirai ny, dan kami pn pulang ngn hati yang puas, cuak pn ad kot..... thanx 2 ecah yg sudi ajar mr.lamka n mr.laster tanpa mnghiraukan kerenah kami yg dlm perasaan cuak....

2 comments:

Ummi Nuhlan said...

salam taaruf..seronok ke naik kayak ni..macam gerun je

lamkasorous said...

xtau la nk gtao mcm mn, try sndiri bru tau, aku ad konfiden sket pn sbb tau gak berenang....
best mmg best sbb maen air n terbalikkan mmbr...hahah

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh