farewell

lepas subuh aku terus online. biasanya aku terus tido sebab berjaga malam tengok bola kan, tapi malam tadi tak tengok, so mate pun takda la ngantuk sangat. bukak fb tengok notification berpuluh2. yang pelek nye banyak komen dari member3 archi aku kat satu gambar. aku pun klik la gambar nye. rupenye gambar yang kat atas ni. kalau korang nak baca klik je la gambar tu. gambar ni luahan perasaan member aku yang secara rasminye diorang bakal grad B. sc in architecture tahun ni. terima kasih fahmi sebab kau ingat nak tag kan kat aku gambar ni.

siyesly aku meleleh baca, aku dapat rasakan member2 aku yang laen lagi2 la sedih bacanye. aku yang bersama diorang hanya 2 tahun. tapi sangat2 terasa impak perpisahan diorang yang lepas ni masing2 bakal buat haluan sendiri yang entah bila la akan jumpa balik. diorang yang 4 tahun bersama2 ngan jatuh bangun harungi seni bina lagi la besar impak nye. bleh kata nak melepaskan member balik tu, kalau peluk taknak lepas, kalau salam ngan penuh erat genggamannye, kalo ucapkan ayat perpisahan selamat tinggal jaga diri sume, mau la berulang2 kali cakapnye. berpisah ngan seorang kawan memang sangat2 sakit dan pedih daripada meninggalkan seorang kekasih, seriously.

lagu seni bina je pengubat rindu budak2 archi. kalau rasa rindu nyanyi la lagu tu. untuk pengetahuan sampai aku masuk uthm pun aku still lagi layan lagu seni bina. kalau selalu main gitar kat kolej tu memang lagu mukadimah ngan penutup lagu seni bina la. lirik dan melodi nye dicipta oleh lecturer kitorang sendiri. untuk keadaan sekarang, member2 archi aku yang nyanyi lagu ni comform akan sebak dan meleleh nye.

SATU KETIKA BERITA KU TERIMA
AKU BERJAYA MENJADI PELAJAR SENIBINA
BETAPA BANGGANYA AYAH
BETAPA BANGGANYA IBU
CITA KU KINI TERLAKSANA
LAPAN SEMESTER YANG BAKAL KU LALUI
BANYAK DUGAAN YANG AKAN AKU HADAPI
BERSAMA KETAWA RIANG
BERSAMA BERGURAU SENDA
KITA ADALAH SATU KELUARGA
BERSENGKANG MATA
TIDUR TAK LENA
MAKAN TAK TENTU
PERKARA BIASA
DENGARLAH WAHAI KAWAN KU
INGAT LAH SEGALA PESANKU.
JANGAN LAH KAU MUDAH PUTUS ASA
JANGAN LAH KAU MUDAH PUTUS ASA
JANGAN LAH KAU MUDAH PUTUS ASA

aku terpikir gak, lepas aku tahun akhir kat uthm nanti, adakah aku akan cool, buat2 cool, sedih or akan menangis bagai nak rak time berpisah ngan member2. kite tunngu je la lepas tahun akhir nanti.

0 comments:

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh