pencil box

bekas pensil ni adalah hak milik hj. anuar bin hj. moktar a.k.a ayah aku. ape benda yang special pasal bekas pensil ni???? istimewanya bekas pensil ni kalo korng tengok kat tarikh yang tertulis di dalam nye, bekas pensil ni dah wujud sejak dari 1987 lagi, tu pun kalo aku tak salah baca tarikhnye tu. means that bekas pensil ni lagi tua dari aku setahun, hehe.

aku kagum gile la ngn bekas pansil ni yang bleh bertahan lebih 2o tahun lame nye. kalo nak ikotkan bekas pensil yang penah aku ada selama ni, paling lame pun bleh bertahan 3 tahun je kot. pastu memang lunyai and hancur dah la bekas pensil aku tu, hehe.

bekas pensil ayah aku ni kalo la bleh bertahan lagi 10 tahun lagi, pastu jual kat barang antik mau beribu harganya, hahaha. harap2 bekas pensil ni akan bertahan lebih lama dan terus berjasa untuk ayah aku.

ni la bekas pensil nya


gabungan alat tulis lama dan baru


perhatikan betul2 tarikhnye (click pic)


2 comments:

Mrs. Simplicity said...

hahaha.. gelak aku tgk gmbr pencil box ayah. sengih sampai telinga weh!

mmg betul pencil box ni season dari aku kecik lagi. yg best nye, isi dalam pun ada yg seusia. kalau tak silap aku pemadam pen yg kaler biru zaman org tak pakai liquid paper pun ade lg.

p/s : lepas tu, ayah kitorg kalau beli barang, ape barang mesti tulis tarikh beli. best kan?

lamkasorous said...

btol2, aku x perasan lak pemadam pen biru tu ad lg ke x, hehe.

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh