jamuan makan

malam semalam aku, ainal ngan ayah aku pegi beruas. kawan ayah aku buat kenduri sket sempena kemenagan nye di makamah daripada tuduhan memberi rasuah. ada orang yang buat tuduhan palsu kat dia tapi alhamdulillah la menang. ni yang dia buat kenduri atas kemenangan tu n sempena maal hijrah sekali kot. dia ni seorang kontraktor kelas F dan naib ketua bahagian kat tempat nye.

puas hati la pegi makan umah nye, macam syurga makanan. sume benda ada, ayam, daging lembu, kambing, ikan, sotong, udang, ketam sume ada dengan pelbagai jenis masakan. kalo panggang yang ada kat umah dia pun same gak banyak nye. tambah buah2an tempatan lagi, memang betul2 puas hati la. kenduri nye ni kalo nak ikot kan stat dari pukul 12 tengah hari sampai 12 tengah malam. kitorang datang malam pun still orang ramai tapi makanan je la yang makin habis. ni baru kenduri kesyukuran je, kalo dia buat kenduri kawen aku rasa dia buat unta golek gamaknye.

ikan pari panggang

sotong panggang

ni makanan aku

0 comments:

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh