piala thomas

semalam aku ngan adik beradik aku sibuk tengok piala thomas malaysia vs denmark. tengok dari 1st game sampai la habis, tapi tak da la full sangat tengoknye sebab stat pukul 6 kan. so paham2 la clash ngan cite adamaya, n nak masgrib nye lagi, nak plak semalam game drag sampai hafiz hashim pun kena maen. situasi kat umah aku memang bising la, ntah macam mana bleh terlebih excited. semangat satu malaysia tetiba lak ada dalam badan aku ni yang ye2 sangat bersorak n jerit2 walaupun dalam umah je tengok, hehe.

game semalam:

dato' lee chong wei
macam game sebelum2 ni, memang chong wei stok maen straight set je. dia ni tak da nak maen2 dulu ke ape, memang bagi kaw2 je terus, tak kire lawan dia tu kuat atau lemah. aku sendiri semalam memang sangat2 yakin yang chong wei ni bleh menang dan jangkaan aku memang tepat. setel game pertama, time ni tengok relex2 je.

beregu pertama
game yang ni aku celam celup je tengok, sebab jam dah menunjukkan pukul 6.30. so, keutamaan harus diberikan untuk adamaya, nak2 plak hampir episod akhir ni kan, kena la tengok, hehe. beregu ni pun memang aku yakin ngan diorang bleh menang. berdasarkan pencapaian diorang sebelum ni, tak da la aku risau sangat diorang ni kalah. memang menang pun semalam. time ni tengok on off on off ngan adamaya. tapi still tengok ngan rilex sebab tau bleh menang kan, hehe.

wong choong han
ada peningkatan daripada game dia lawan jepun sebelum ni, tapi peningkatan dia tak cukop nak beat lawan nye dari denmark tu. aku pun sebenarnye memang harap choong han akan menang. nak buat macam mana, mungkin faktor usia kot yang menyebabkan choong han tak dapat rentak macam mana dia maen dulu2. game ni dah stat bedebar dah, memang tak senang duduk la. diorang men sampai 3 set. aku kalo tengok game sampai 3 set ni memang lomah sket, mind set aku 'kalah la, kalah la malaysia' hehe. memang betul2 kalah pun. hampa seketika. elok2 beregu ke dua tak yak nak turun, dah kena warming up untuk maen next game. nway syabas pada chong han yang maen sehabis baek.

beregu kedua
gandingan baru petama kali maen semalam. dah la gandingan baru, pastu terus maen kat thomas cup, memang kecut perut la member. kalo sukma ke bleh tahan lagi. dalam hati memang dah set dah yang diorang ni memang xleh blah. lawan diorang semalam beregu no 6 terbaik dunia kot.

dalam sume game, game beregu kedua ni yang paling tak senang duduk. bayang kan 1st set 24/26, memang elok2 lega, pestu hampa, elok2 tengok duduk, tetiba berdiri, pastu duduk balik, tetiba berdiri balik, hehe. memang kelakor la tengok game ni. yang aku plak time ni tengah goreng kopok lekor, memang berkejar2an la, kejap lari tengok TV, bila malaysia skor n ingat ada harapan, aku pegi goreng kopok lekor balik, denmark kejar mata, aku berlari tengok TV balik, sket lagi je nak hangit kopok lekor aku time ni, hehe.

memang letih n terlebih2 excited tengok regu ni maen. sampai sakit tekak gak la dok menjerit je. jiran sebelah tak da nak kate ape sebab diorang pun same je jerit ngan kitorang, hehe. bayang kan la, ayah aku yang elok2 mengaji dalam bilik, tetiba dengar kitorang asyik dok menjerit tak habis2 terus keluar bilik, ingat kan nak marah kitorang sebab bising sangat, cuak gak time ni, rupe nye join the club tanggal lebai, garu kepala sambil menggeleng dok depan TV, hehe. punye la penangan game semalam. tapi respect la beregu ni bleh bagi saingan kat beregu no 6 dunia tu. syabas!

hafiz hashim
mula2 macam tak mengharap sangat hafiz bleh menang, sebab tengok dia lawan ngan jepun sebelum ni pun macam lembik je. memang aku tak tengok la, aku on9 time ni. tetiba dengar asyik nama hafiz je yang dapat mata. aku pun mula beralih arah ke TV, hehe. then tengok dia maen ngan muke yang sangat2 tenang, yakin, semangat n ada beberapa pukulan yang sangat2 bijak la yang hafis hashim ni buat. menang pun si hafiz hashim ni. lega aku, hehe.

akhirnye sampai jugak malaysia ke separuh akhir yang bakal melawan musuh tradisi dan juara bertahan china. harap2 sume pemain bagi kejutan la lawan china ni sebab dato' lee chong wei sendiri pun aku 50/50 bleh kalahkan lin dan tu. doa la banyak2 ye, wassalam.....

2 comments:

Mrs. Simplicity said...

CEH, ADAMAYA JUGAK DIUTAMAKAN. POYO LA KORANG. AKU NI TAK TGK PUN SHAHIR SEMALAM. BAGI SOKONGAN PADU, LUAR DAN DALAM. SIAP PEGI PASAR MALAM PUN BOLE JENGUK2 KEDAI MAMAK TGK CHONG WEI MAIN. AKU DPT BAYANGKAN KORANG JERIT MCM MANA SEMALAM. TP TGK MUKA HAFIZ TERINGAT AINAL,. SEBIJIK WEH. MUKA SENGAL PUN SEBIJIK. CUMA HAFIZ NI VERSI CERAH SIKIT LA. HAHAHA..

lamkasorous said...

haa la, dah sume tv kt umah ni bkk, mn x smngt ny, seb bek x on radio je, harap2 malaysia bleh beat china nnti, amin...

me, myself & i

jangan nak berlagak pandai kalo pandai
jangan nak tunjuk bodoh kalo bodoh